Els Premis Barna Jove són els premis als projectes innovadors de l’associacionisme juvenil de la ciutat. Cada any, a finals de desembre, s’atorguen per part del CJB a entre tres i cinc entitats que hagin dut a terme un nou projecte associatiu que promogui la participació i acció comunitària entre la joventut de la ciutat. Els premis tenen un valor total de 2000 euros a repartir entre les entitats guanyadores per tal que puguin reforçar i seguir amb el seu projecte.
Objectius:
- Fomentar el treball associatiu juvenil en la promoció de la participació.
- Promoure el reconeixement de la tasca duta a terme des de les associacions juvenils, especialment, pel que fa a la seva dimensió comunitària.
Les inscripcions al projecte acostumen a obrir-se el mes de novembre durant un mes. Després, el jurat comença les deliberacions. Aquest està compost per diferents agents: un o dos membres del Secretariat del CJB, un representant de la Regidoria de Participació, i una persona destacada per la seva trajectòria en l’associacionisme i el moviment juvenil. Després de reunir la valoració dels tres jurats, es comuniquen públicament els guanyadors que són reconeguts amb premis d’entre 250 i 1000 euros a criteri del jurat i en funció de les necessitats i valor del projecte.
Quins criteris de valoració es fan servir per als Barna Jove?
- Originalitat: tant en el format com en el missatge utilitzat.
- Adequació: tant al moment de realització com a les necessitats i característiques de l’entitat que impulsa el projecte.
- Avaluabilitat: la possibilitat de ser avaluat amb objectius i indicadors clars.
- Autonomia financera: Es disposi d’altres fonts de finançament, públiques o privades. Igualment, es valora molt positivament que l’entitat s’hagi mobilitzat per recaptar fons.
- Acció comunitària: Que fomenti l’apoderament del teixit comunitari i abordi reptes socials de forma col·lectiva amb altres agents per fomentar la millora de la qualitat de vida.
- Continuïtat: projectes que garanteixin o contemplin una continuïtat en el temps, tant del mateix projecte com dels resultats i l’impacte.
- Perfil associatiu de l’entitat: base social, participació en les xarxes associatives, funcionament democràtic intern, valors ètics de l’entitat, etc.
- Rellevància: importància del projecte en el si de l’entitat.