SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA

VCP en l’institut!

Dirigit a 2n d’ESO

El VCP en l’institut! treballa dues potes fonamentals:

  • L’organització col·lectiva: Com a base de la participació, enforteix la importància que l’alumnat s’entengui com a grup. Per tant, abans de tot, es comença treballant la cohesió del grup i el respecte. Així, donar pas a treballar les eines comunicatives necessàries per poder treballar en equip i entendre els beneficis de la cooperació i de pensar en el benestar de tot l’alumnat.
  • La participació en l’institut: Per poder introduir la participació, es promou aquella més propera a l’alumnat i a l’espai en què s’està donant aquest aprenentatge. Per això, s’ensenya la participació relacionant-la amb la participació en l’institut, fent un recorregut exprés de com hauria de ser l’organització; plantejar una idea, organitzar-se entre l’alumnat, definir una proposta i els canals i espais de participació d’un institut.
Sorim-de-laula
El projecte consisteix en 4 sessions d’1 hora. Es recomana fer les sessions tan seguides com sigui possible, ja que és la forma que els continguts del projecte s’entenen més. Per ordre de prioritat es valora realitzar el VCP! de dos en dos. Per tant, fer un dia dues sessions seguides i un segon dia les dues sessions restants. Si no, es recomana fer una hora a la setmana.

Continguts de cada sessió:

  • La força del grup (Sessió 1). La percepció del grup i l’organització col·lectiva: Treball en equip i gestió de la comunicació
  • Decidim! (Sessió 2). Primera fase de la participació: Autopercepció de l’alumne com a agent de canvi, tècniques assembleàries i el consens
  • Organitzem-nos! (Sessió 3). Segona fase de la participació: Planificació de les propostes per implementar en l’institut
  • Participar al centre! (Sessió 4). Tercera fase de la participació: Coneixement de les estructures de participació i els agents de la comunitat educativa

Inscripcions

A hores d’ara, les inscripcions les fem per la Plataforma Unificada de Programes del Consorci d’educació de Barcelona. En cas que el període es trobi tancat ens podeu escriure al vcp@cjb.cat per mostrar-nos el vostre interès a participar.

Ja estem inscrites i confirmades al VCP!

Un cop confirmada la inscripció, ens posarem en contacte amb vosaltres per omplir el formulari amb les informacions necessàries per desenvolupar el projecte.

A partir d’aquí, es durà a terme una reunió de coordinació del projecte prèvia a desenvolupar els tallers i una trobada post d’avaluació qualitativa.

I després del VCP! en l’institut!… Quina continuïtat del projecte ofereix el CJB?

El VCP! en l’institut permet identificar necessitats en l’institut i generar propostes per part de l’alumnat. Per continuar treballant en clau de participació cal la implicació de les tutories i, des del VCP!, també es fa una coordinació amb el punt JIP en tant que agent que pot donar continuïtat a la participació.

En cas que no hi hagi JIP, el CRAJ ofereix un servei gratuït d’acompanyament en la participació estudiantil per donar continuïtat a les propostes de millora que sorgeixin del programa. Els instituts poden demanar-lo accedint a: Engegueu projectes amb el CRAJ!

Sorim-de-laula

Més informació

Per a més informació, podeu contactar amb nosaltres a través del correu vcp@cjb.cat!