SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA

Sorim-de-laula

El CJB impulsa una diagnosi sobre la participació juvenil als centres educatius.

La participació activa de les joves en la comunitat educativa és un element fonamental per promoure una ciutadania democràtica, fomentar el sentiment de pertinença i contribuir al desenvolupament d’habilitats clau per a la vida. Conscient d’aquesta realitat, el Consell de la Joventut de Barcelona (CJB) impulsa accions i projectes centrats en l’augment de la implicació de les adolescents i joves en els seus centres educatius i en la vida comunitària en general.

Aquesta feina no només se centra a donar eines i recursos a l’alumnat, sinó també en acompanyar els professionals i agents educatius perquè puguin facilitar, acompanyar i potenciar la participació juvenil de manera efectiva. El CJB aposta per una estratègia integral que abasti tant la cultura participativa com les estructures i canals disponibles per a l’alumnat, garantint així que totes les parts implicades treballin de forma coordinada i inclusiva.

Amb l’objectiu de detectar necessitats i mancances, així com d’identificar oportunitats de millora, aquest any el CJB ha elaborat una diagnosi sobre l’estat actual de la participació juvenil als centres educatius.

Aquesta diagnosi es focalitza en dos aspectes prioritaris:

  1. La cultura participativa de la comunitat educativa: S’analitza si l’alumnat, el professorat i altres agents del centre disposen d’una base sòlida que permeti incorporar pràctiques democràtiques i participatives en el dia a dia.
  2. Les estructures de participació i la seva connexió amb l’alumnat: S’exploren les dinàmiques d’interacció entre els diferents espais de participació (institut, districte i ciutat), així com els obstacles derivats de les lògiques adultocèntriques que sovint dificulten la veu activa de les joves.

Amb aquesta diagnosi, el CJB fa un pas més en la seva tasca per transformar els centres educatius en espais més participatius, inclusius i connectats amb les necessitats reals de les joves. Aquesta feina no només impacta l’àmbit escolar, sinó que contribueix a formar ciutadanes actives i compromeses amb el seu entorn.

NOTÍCIA

El CJB té nou responsable de l’àmbit de món estudiantil!

NOTÍCIA

Hem actualitzat els nostres recursos!

NOTÍCIA

Des del Consell de la Joventut de Barcelona (CJB), hem analitzat les estructures de participació presents als centres educatius, espais que haurien de ser clau per a l’apoderament de les estudiants.

NOTÍCIA

La figura del professorat és clau per impulsar la participació de l’alumnat als centres educatius. Des del Consell de la Joventut de Barcelona (CJB), hem aprofundit en com el professorat i els equips directius contribueixen, o a vegades dificulten, el desenvolupament de pràctiques participatives en l’àmbit educatiu.