SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA

Sorim-de-laula

Presentem la Diagnosi sobre participació estudiantil 2023-2024!

El passat dijous 6 de març, el CJB va presentar públicament al plenari del Consell d’Educació Municipal de Barcelona la Diagnosi sobre la participació estudiantil 2023-2024. Dani Mota, membre del Secretariat referent de món estudiantil va explicar el context de la diagnosi i va assenyalar-ne les principals conclusions.

Aquesta diagnosi neix per conèixer la realitat de la participació de l’alumnat als espais de participació actuals, identificar les bases que dificulten la participació i per definir amb més precisió les accions de transformació per tal que els diferents espais de participació existents, siguin espais facilitadors de la participació. 

Algunes de les conclusions destacades de la diagnosi són:

  • L’organització de base de l’alumnat esdevé un motor que impulsa la participació tant en els espais institucionals com en els no institucionals
  • La concepció individualista i jeràrquica de la participació dificulta el sentiment de grup i, en conseqüència, l’organització de l’alumnat
  • Hi ha una manca de coneixements relacionats amb l’organització col·lectiva que dificulten la participació de l’alumnat
  • És necessària una transformació profunda de les estructures de participació per a assegurar que aquests espais promoguin una participació activa de l’alumnat
  • La figura docent és important com a facilitadora del procés participatiu

D’aquestes conclusions, se’n deriven uns reptes que treballarem per donar-hi resposta conjuntament amb els diferents agents implicats (CEMB, Departament de Joventut, Direcció d’Educació, Consorci d’Educació, etc.)

El document de la diagnosi no està disponible encara, però durant el 2025 es duran a terme materials de divulgació amb els resultats.

A més, si tens alguna consulta sobre la diagnosi o l’estat de la participació estudiantil pots contactar amb el CJB:

Home jove amb barba i jersei de colors marró i bordeus fent una presentació amb un micròfon a la mà. Al seu darrere hi ha una pantalla gran que mostra el punt número 5 de l’ordre del dia: "Presentació per part del CJB de l’informe: Diagnosi sobre l’estat de la participació estudiantil 23-24". A la dreta de la pantalla hi ha un roll-up amb el logotip del Consell d’Educació Municipal de Barcelona (CEMB) i el logotip de l’Ajuntament de Barcelona. El fons de l’escenari és negre, amb cadires vermelles col·locades en fileres.

NOTÍCIA

El període d’inscripció a la borsa de dinamitzadores és fins al 12 de març a les 23:59 hores.

NOTÍCIA

El CJB té nou responsable de l’àmbit de món estudiantil!

NOTÍCIA

Hem actualitzat els nostres recursos!