SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA SORTIM DE L’AULA

VCP en l’entorn!

Dirigit a 3r d’ESO

Aquest VCP! és la continuació del VCP en l’institut!. Per tant, en aquest VCP! només hi poden accedir els instituts que el curs anterior van realitzar el VCP en l’institut.

El VCP en l’entorn! treballa dues potes fonamentals:

  • L’organització col·lectiva: Com a base de la participació, continua enfortint  la importància que l’alumnat s’entengui com a grup. Per tant, abans de tot, es comença treballant la cohesió del grup i el respecte. Així, donar pas a treballar les eines comunicatives necessàries per poder treballar en equip, prendre consciències dels diferents rols que es donen i entendre els beneficis de la cooperació i de pensar en el benestar de tot l’alumnat.
  • La participació en el seu entorn: Es comença a parlar de la participació com a eina per transformar el mateix entorn i sobre el barri per veure què coneix l’alumnat sobre el seu entorn més proper. Es dona a conèixer què és l’associacionisme, relacionant-lo amb la creació d’organitzacions per donar resposta a necessitats dels barris. I, per vincular-ho amb el seu entorn més proper, es dona a conèixer quin associacionisme juvenil té al seu abast per descobrir si els hi interessaria participar en algun. Busca contribuir al fet que l’alumnat trobi el valor d’implicar-se en la comunitat per garantir i defensar els drets de les persones des d’una perspectiva crítica i inclusiva.
Sorim-de-laula
El projecte consisteix en 4 sessions d’1 hora. Es recomana fer les sessions tan seguides com sigui possible, ja que és la forma que els continguts del projecte s’entenen més. Per ordre de prioritat es valora realitzar el VCP! de dos en dos. Per tant, fer un dia dues sessions seguides i un segon dia les dues sessions restants. Si no, es recomana fer una hora a la setmana.

Continguts de cada sessió:

  • La participació col·lectiva (Sessió 1). El concepte de la participació i habilitats organitzatives. Treball en equip i eines comunicatives
  • La participació com a procés (Sessió 2). La incidència de la participació en la societat i presentació del barri
  • Organitzem-nos! (Sessió 3). Anàlisi de la realitat i propostes de millora. Introducció de l’associacionisme i de l’organització per un interès comú
  • La participació en l’entorn (Sessió 4). Coneixement de l’associacionisme juvenil del territori i valoració del projecte

Inscripcions

A hores d’ara, les inscripcions les fem per la Plataforma Unificada de Programes del Consorci d’educació de Barcelona. En cas que el període es trobi tancat ens podeu escriure al vcp@cjb.cat per mostrar-nos el vostre interès a participar.

Ja estem inscrites i confirmades al VCP!

Un cop confirmada la inscripció, ens posarem en contacte amb vosaltres per omplir el formulari amb les informacions necessàries per desenvolupar el projecte.

A partir d’aquí, es durà a terme una reunió de coordinació del projecte prèvia a desenvolupar els tallers i una trobada post d’avaluació qualitativa.

Més informació

Per a més informació, podeu contactar amb nosaltres a través del correu vcp@cjb.cat!